3. Mit tegyen, amikor látja, hogy a DPF világít?
Amit a legtöbb járművezető nem tud, az az, hogy mit tegyen, amikor a DPF lámpa világítani kezd. Amikor a „passzív regeneráció” kudarcot vall, akkor aktívan kell regenerálnia a DPF-et.
Ezt úgy teheti meg, hogy a sebességet 10 és 15 perc között 40 km / h-nál nagyobbra növeli. Ennek lehetővé kell tennie, hogy a kipufogógáz elég magas hőmérsékletet érjen el a korom elégetéséhez és a szűrő tisztításához.
A regenerálás során észreveheti, hogy a motor szokatlan zajt ad, a kipufogógázból kissé csípős szag érkezik, és megnő az üzemanyag-fogyasztása. Ennek mindennek normalizálódnia kell, miután az aktív regenerációs folyamat befejeződött. Azt is látnia kell, hogy a DPF jelzőfény kialszik.
Ha nem tudja fenntartani a sebességet a regenerációs folyamat befejezéséhez, akkor a korom továbbra is felhalmozódik a szűrőben. a DPF figyelmeztető lámpánk addig világít, amíg meg nem oldja a problémát
4. Felhívjam az RAC-ot (Royal Automobile Club), ha a dízel részecskeszűrő lámpája világít?
Nincs szükség a RAC hívására, ha a DPF figyelmeztető lámpája világít.
Ha nem sikerül a lámpát ezzel a módszerrel kikapcsolni magától, akkor hozza az autóját szervízünkbe!
Ne feledje, hogy a narancssárga figyelmeztető lámpák csak tanácsosak, de a piros figyelmeztető lámpa azonnali figyelmet igényel, és általában azt követeli, hogy mielőbb állítsa le az autót.
5. Figyelmen kívül hagyhatom a DPF jelzőfényt és folytathatom a vezetést?
Elméletileg rendben van, de Kingkar nem javasolja. Ha tovább folytatja a vezetést, a korom felhalmozódása hamarosan elérkezik ahhoz a ponthoz, amikor autójának „limp-home” módba kell lépnie, ami megakadályozza a motor károsodását.
Ez azt eredményezi, hogy más figyelmeztető lámpák kigyulladnak, és azt tanácsolják, hogy diagnosztizálás céljából vigye el autóját a helyi szervízbe.
A szervíznek képesnek kell lennie arra, hogy kényszerített DPF regenerálást hajtson végre, amelynek meg kell tisztítania a szűrőt, és lehetővé kell tennie, hogy még egyszer megfelelően működjön. Ez azonban nem garantált javítás, különösen akkor, ha maga a szűrő megsérült, vagy a motorban újabb sérülés történt. A komolyabb javítások a károktól és a járműtől függően több ezerre tehetnek szert.
Valóban nem érdemes figyelmen kívül hagyni a DPF fényét.
6. El lehet kerülni a DPF problémákat?
Érje el az autójával azt a sebességet, ami passzív és aktív regenerációt okoz, csökkentve annak valószínűségét, hogy bármilyen probléma merüljön fel a DPF-fel.
A Lengyel Autószervíznél elérhető mérnöki gépi technológiára alapozott professzionális tisztítás viszont megoldhatja a DPF-el kapcsolatos problémák többségét!